Veľa začínajúcich podnikateľov, ale i tých skúsených, dnes pracuje za pomoci internetu. Vlastne pokiaľ nechcú zaostávať za konkurenciou, tak ani nemajú na výber. Nechcem však nabudiť dojem, že sa jedná o niečo nemožné či obtiažne, presne naopak. Internet nám veci spojené s podnikaním veľmi uľahčí a čo viac, dozvie sa o nás oveľa viac ľudí, potencionálnych zákazníkov.
Populárna forma predaja medzi podnikateľmi, predajňami, no predovšetkým ešte populárnejšia medzi zákazníkmi, je dnes bezpochyby cesta známaako e-shop.
Bežný človek vychovaný touto internetovou dobou dnes uvažuje následovne.
• Má záujem o nejaký konkrétny tovar, prezrie internet. Rozmýšľa, čo by kúpil, prezrie internet.
Niet sa však čomu čudovať. Nájdeme tam všetko, čo sa práve v slovenských predajniach nachádza. Aj pokiaľ vravíme o predajni na druhej strane republiky, kuriér objednaný tovar prinesie do troch dní. Internet nám poskytuje ten najväčší možný výber, môžeme si vzájomne porovnať i ceny, alebo nájsť ešte lepšiu alternatívu toho, čo sme mali v pláne objednať . Dnes a určite i do budúcna, sa nakupuje cez internet. Hlavne elektronika, ale aj iné veci. Skvelým pomocníkom je aj v prípade nákupu ťažšieho tovaru, ako bielej elektroniky, či nábytku. Nemusíte sa trápiť z odvozom, všetko vám privezú, stačí jedno kliknutie. Nevraviac o výbere multimédií či knižiek. Na internete nájdete disk či knihu so zameraním na úplne každú tému.
Takže konkurencia je ozaj veľká a ešte nevravím o prípade, kedy nemáme vytvorený e-shop. Aj ten e-shop však musí čeliť konkurencii. Snažme sa, aby stránka v podobe e-shopu zaujala zákazníka hneď na prvý pohľad, aby sa na nej zdržal. Pútavé grafické spracovanie by malo byť predovšetkým prehľadné, malo by sa dať ľahko ovládať. Tovar treba na začiatok rozdeliť prehľadne do kategórií. Poprípade aj do cenových.
Lákadlom pre zákazníkov sú lacnejšie poštovné a body. Máme na výber, či poskytneme kuriérskych služieb viac, čo je taktiež výhodou, alebo si vytvorme dobré vzťahy s jedným sprostredkovateľom, ktorý dá nám i zákazníkom zľavu. Oplatí sa to i sprostredkovateľovi. Pokiaľ bude náš e-shop úspešný, sprostredkovateľ bude mať stály zárobok, čiže nejakú tú zľavu dať môže, iba na tom získa a zákazníci sa takejto zľave na poštovnom potešia. A čo sa týka bodov, tie môže v e-shope uplatniť registrovaný návštevník. Za každých 10 Euro, ktoré u nás minie, mu pridáme bod, ktorý môže nabudúce využiť ako menšiu zľavu. Nebojte sa, pre Vás, ako predajcu, to bude jedine výhodné. Tieto dve veci príjmu zákazníkov, aby u nás nakúpili i nabudúce.