Aby niekto na vaše webové stránky klikal, musí o nich v prvom rade vedieť. Začnime však z iného, v podstate úplne opačného, konca. Každý z nás chodí na internet a povedzme, že drvivá väčšina používa internetové vyhľadávače, konkrétne Google. Ten si totiž už od svojho vzniku, drží medzi webovými vyhľadávačmi prvenstvo. Do bieleho políčka napíšte slová, ktoré chcete vyhľadať. Google vám následne vyhodí výsledky, ktoré s danými slovami súvisia. Deväťdesiat percent ľudí klikne na prvé tri až štyri výsledky. Pomerne dobre sú na tom aj stránky, ktoré sa nachádzajú na druhej stránke. Tie na tretej a ďalej, na tom však už tak ružovo nie sú.
Ak sa teda podobne „ďaleko“ nachádzate i vy, teda váš web, je úplne normálne, že za deň na vaše stránky kliknú dvaja či traja ľudia. Nie je ťažké prísť na to, čo by ste mali v takomto prípade urobiť. Jednoducho, zvýšiť svoju návštevnosť. Trošku nejasnejšia je už ale otázka, ako na to. Jedným nástrojom, ktorý dokáže v s návštevnosťou urobiť ozajstné zázraky, je kvalitný linkbuilding Seolight. Toto anglické slovíčko, by sme mohli voľne preložiť ako budovanie odkazov na váš web.
Ak ešte stále nerozumiete tomu, o čo presne ide, tak si to vysvetlíme trošku pomalšie, jednoduchšie a zrozumiteľnejšie. Google má rád, ak sa o danom webe na internete hovorí. Vtedy ho totiž začne pokladať za všeobecne populárny. A keďže Google ľuďom rád podsúva veci, ktoré majú radi ostatní, začne robiť to isté aj s konkrétnou webovou stránkou. Ak teda chcete, aby ste boli populárny v očiach vyhľadávača a následne i medzi reálnymi ľuďmi, mali by ste sa snažiť o to, aby sa odkazy na vaše stránky objavovali kde sa len dá. Môžu to byť iné weby, diskusné fóra alebo sociálne siete.
Za odkazy si môžete zaplatiť, môžete ich vymeniť za iné služby, napríklad za to, že na webovú stránku napíšete zaujímavé články, alebo osloviť agentúru, ktorá sa zameriava na optimalizáciu pre internetové vyhľadávače. Pamätajte však na to, že práve linkbuilding dokáže s vašou návštevnosťou urobiť naozaj veľa.