Pre nás sú to bez pochyby tieto vozidlá :
1. Renault Logan I.
Dizajn: Technocentre Renault, neďaleko Paríža, jeden z hlavných autorov – Benoit Jacob
Rok výroby : 2004-2015
Motory: 1,4-1,6 l, L4, 75 – 103 hp
Benoit Jacob, je autorom konceptov Vel Satis a Initiale, sériových modelov Spyder a Espace. Ale v dizajne tohto auta bol Logan, dosť zvláštny. Z vozidla jednoznačne kričí: „Som neuveriteľne lacné auto! Ale každá kópia tohto automobilu na uliciach sa stala vonkajšou reklamou tohto prístupu k cenám: platíte len za samotné vozidlo a takmer za žiadny dizajn.
2. Fiat Multipla
Dizajnér: Roberto Giiolito
Rok výroby: 1998-2004
Motor: 1,6 litra, benzín L4, 1,9 litra, L4 diesel, 103-120 koňských síl.
Autorom tohto vozidla bol Roberto Dzhiolito – neskôr ale bol schopný opraviť svoju povesť tým, že vytvoril v roku 2007 nový Fiat 500, ktorý sa stal bestsellerom, ale v minulých rokoch, sa preslávil ako autor veľmi kontroverzného diela. Je to ale cenovo dostupný model auta, ktoré však málo kto ocení.
3. Tata Nano
Návrhári: Girish Ba, Justin Norek (konzultant), Pierre Kastinel (hlavný projektant)
Roky: 2008 – súčasnosť
Motor: 0,624 l, L2, 38 koní.
Je ťažké očakávať špeciálnu krásu z auta, ktoré sa malo stať najlacnejším modelom na svete. V roku 2008 stálo len 1600 dolárov. Napriek tomu pre dizajnérov to bola veľká výzva – len či bola úspešne splnená je otázne. Tento automobil vznikol s cieľom pomôcť zautomatizovať Indiu.
4. Tatra 603
Dizajnér: Frantisek Kardaus
Rok výroby: 1956-1962
Motor: 2,5 l, V8, 95 hp
Evolúcia nás na to nepripravila a ani sama na to nebola pripravená . Tromi očami mutant jednoducho nemôže vyzerať prirodzene a atraktívne pre ľudí. Autodesigneri viacerých značiek v minulosti experimentovali s takýmito možnosťami. Česká značka Tatra si vybrala najpodivnejšiu z nich, keď presunula do stredu tri svetlomety. Avšak doma bol tento model považovaný za prestížny: päťmetrový sedan bol vzorom pre pracovníkov strany a riaditeľov podnikov.